loading...
یاد امام و شهدا
امام زمان


منتظران مهدی(عج) به هوش:


حسین را منتظرانش کشتند !!!!!!

------------------

هر داغ شود کهنه ز ایام ولی

داغ تو حسین تازه تر می گردد

-----------------
آدمک آخر دنیاست بخند

آدمک مرگ همین جاست بخند

دست خطی که تو را عاشق کرد

شوخی کاغذی ماست بخند

آدمک خل نشوی گریه کنی

کل دنیا سراب است بخند

آن خدایی که بزرگش خواندی

به خدا مثل تو تنهاست بخند
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،

چه دعایی به از این که خدا پنجره ی باز اتاقتان باشد.

محمد بهشتی بازدید : 600 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)


بنیاد علمی و فرهنگی شهید مرتضی مطهری برای نخستین بار نرم‌افزار آثار استاد شهید مرتضی مطهری ویژه تلفن همراه را با عنوان «کتابخانه مطهر» تهیه و تولید کرد.

نرم‌افزار «کتابخانه مطهر» شامل نسخه‌های قابل استفاده در ویندوز، جاوا و اندروید است که 67 اثر استاد مطهری را شامل می‌شود.





نسخه اندروید نرم‌افزار کتابخانه مطهر قابل نصب بر روی گوشی‌های موبایل اندروید 2.2 به بالا با قابلیت قفسه‌بندی مجازی 67 جلد از کتب استاد مطهری (همراه با تصویر جلد کتاب‌ها) است، همچنین کتاب‌ها به منظور مطالعه آسان در گوشی موبایل صفحه‌آرایی شده و شماره صفحات با آخرین نسخه چاپی‌شان تطبیق دارد.

نسخه اندرویدی از قابلیت جستجو در کتب و ابزار پرش به شماره صفحه دلخواه برخوردار بوده و امکان تغییر رنگ و اندازه فونت در آن‌ها وجود دارد. این نسخه با صفحات لمسی سازگاری داشته و با حجم پایین عرضه شده است، به‌ طوری که همه کتاب‌ها در داخل نرم‌افزار موجود بوده و نیازی به import ندارند.

حفظ سوابق مطالعه و قابلیت تنظیم برای مطالعه در شب یا روز، امکان تنظیم متون برای نمایش در صفحات گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت، سیرهای مطالعاتی و ارتباط با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد از جمله امکانات دیگر در این نرم‌افزار است، همچنین در نسخه ویندوز نمایش کتاب‌ها به صورت Flip Book بوده و در نسخه جاوا همه کتاب‌ها به صورت فایل قابل دسترسی است.

بر این اساس، برای استفاده پژوهشگران و دسترسی آسان به کتاب‌ها، نسخه پی‌دی‌اف همه آثار استاد مطهری در این نرم‌افزار قابل دسترسی است و امکان انتقال فایل‌ها به پوشه‌های شخصی در رایانه هم وجود دارد.

ناگفته نماند تا کنون نسخه‌های الکترونیکی گوناگونی از آثار استاد در محیط مجازی منتشر شده است که اغلب ناقص، بدون جامعیت لازم و دارای غلط‌های فراوان تایپی و نگارشی هستند و با نسخه چاپی کتاب‌ها منطبق نیستند، نرم افزار «کتابخانه مطهر» در پایگاه اینترنتی شهید مطهری عرضه شده است.

 

 

لینک دانلود برای اندروید

محمد بهشتی بازدید : 202 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (0)

مرتضی مطهری
.
مرتضی مطهری
زادروز ۱۳ بهمن، ۱۲۹۸
فریمان
درگذشت ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۵۸ (۵۹ سال)
تهران
ملیت ایرانی
لقب معلم شهید
مذهب شیعه
فرزندان علی، محمد، مجتبی، فریده، وحیده، حمیده، سعیده
وبگاه

www.motahari.org
پایگاه جامع شهید مطهری

محمد بهشتی بازدید : 184 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (1)
خاطرات منتشر نشده همسر شهید مطهری:

ماجرای جدل بر سر جده و جحفه!/ خاطره آیت الله خامنه‌ای از عبادات استاد شهید

خانواده استاد شهید آیت لله مطهری، در سالگرد شهادت ایشان خاطرات منتشر نشده و ناب همسر شهید مطهری از ایشان را در اختیار رسانه ها قرار دادند.


محمد بهشتی بازدید : 201 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

شهادت استاد مطهری به روایت دكتر علی مطهری فرزند استاد

خانواده استاد شهید آیت لله مطهری، در سالگرد شهادت ایشان خاطرات منتشر نشده و ناب همسر شهید مطهری از ایشان را در اختیار رسانه ها قرار دادند.

 

روایت‌های مختلفی از شهادت و دلیل ترور استاد مطهری توسط گروه فرقان ارایه شده است. اما دكتر علی مطهری كه امروز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است، روایت و خاطرات مختلفی از استاد مطهری قبل از شهادت و دلیل ترور ایشان دارد. در ادامه بخشی از صحبت‌های علی مطهری كه در مقاطع مختلف زمانی انجام داده است را می‌خوانید.

 

 

 

 

محمد بهشتی بازدید : 265 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

خاطرات همسر شهید مطهری از شهادت استاد

هیچ كس را مانند همسر شهید مطهری نمی‌توان یافت كه تا این اندازه در مقاطع مختلف زندگی یار و همراه استاد بوده باشد. او چه در دوران طلبگی، چه در دوران مبارزه و چه در ماه‌های بعد از انقلاب به عنوان شریك زندگی استاد مطهری شاهد بسیاری حوادث و فراز و نشیب‌های زندگی بوده است. در ادامه چند خاطره از همسر ایشان در مورد شهادت استاد می‌خوانید
محمد بهشتی بازدید : 264 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

سبک زندگی شهید مطهری از زبان فرزندش

متن زیر گزیده‌ای از سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مطهری در دو سال پیش در جمع عده‌ای از فعالان فرهنگی است که توسط یکی از خبرگزاری‌ها به اشتباه به عنوان یادداشت به قلم ایشان منتشر شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد مطهری، آخرین فرزند استاد شهید مرتضی مطهری، هنگام شهادت پدرش، سیزده ساله و در کلاس دوم راهنمایی بود. پس از دیپلم در سال ۱۳۶۳ درس‌های حوزوی را به طور جدی آغاز کرد و در سال ۱۳۷۳ به کسوت روحانیت در آمد. او علاوه بر تحصیلات حوزوی ، دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه شریف، کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه تهران و دکترای فلسفه دین از دانشگاه تورنتوی کانادا است. 

محمد بهشتی بازدید : 255 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

روایت سید احمد خمینی از امام خمینی بعد از شنیدن خبر شهادت استاد مطهری

زمانی كه شهید مطهری توسط گروه فرقان ترور شد، كسی باور نمی‌كرد، امام خمینی تا این اندازه برای از دست دادن وی متأثر شود. سید احمد خمینی یكی از نزدیك‌ترین افراد به امام خمینی در مقاطع مختلف انقلاب بود كه در كتاب مصلح بیدار روایتی از او در مورد انتقال خبر شهادت استاد مطهری به امام خمینی آمده است. در ادامه این روایت را می‌خوانید:

محمد بهشتی بازدید : 235 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

خاطرات همراهان و نزدیکان شهید مطهری از حالات معنوی و نماز ایشان

ایشان همیشه وقت خواب مقیّد بودند به خواندن قرآن. نیمه شب صدای ایشان را می شنیدم که در هنگام تهجد و خواندن نماز شب گریه می کردند. البته نماز شب خوان زیاد داریم، اما نماز شب خوانی که در آن نیمه شب با آن حال اشک بریزد و گریه کند، کم داریم. بعدها از دوستان قدیمی ایشان مثل آقای منتظری و دیگران شنیدیم که این بزرگوار از همان زمان طلبگی هم نماز شب می خوانده و اهل تهجد بوده.

محمد بهشتی بازدید : 203 شنبه 17 آبان 1393 نظرات (0)

استاد شهید مرتضی مطهری علاوه بر داشتن سلوک خاص علمی و اجتماعی، در زندگی شخصی نیز نکات برجسته و بارزی دارد که در میان خاطرات نقل شده از ایشان قابل درک است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شهید مطهری، استاد مطهری در اغلب اوقات از رانندگی با ماشین شخصی اش پرهیز می کرد. چرا که مرگ از طریق تصادف را نفله شدن می دانست. حجت الاسلام محمود رستگاری خاطره ای در این مورد دارد. او می گوید: «زمانی ایشان پنجشنبه ها در قم درس می دادند و بین قم و تهران رفت و آمد می کردند. به یکی از دوستان گفتم: من دوست دارم آقای مطهری را با ماشین خودم به تهران ببرم. او گفت: آقای مطهری خیلی محتاط است و معمولاً با اتوبوس رفت و آمد می کند. برای من خیلی عجیب بود که چنین شخصیتی با اتوبوس رفت و آمد کند. بعدها کسی می گفت که ایشان خیلی نگران تصادف رانندگی اند و می گویند: مرگ در رانندگی، نفله شدن و از بین رفتن است.»1

..................

محمد بهشتی بازدید : 217 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

بسم رب الشهدا و الصدیقین
به گزارش خبر گزاری پایگاه ارزشی شهرستان رامیان : ودر پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس و گرامی داشت یادو خاطره شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی ساخت پارک موزه دفاع مقدس در محل تپه نورالشهداء گرگان امری ارزشمنده و یادآور خاطرات شیرین مرددان ملکوتی و شیر دلان این آب و خاک می باشد

نوای نینوا : به همت مسئولین محترم استانی تپه ی نورالشهدای گرگان تبدیل به پارک موزه ی دفاع مقدس می گردد .

به گزارش نوای نینوا به نقل از گلستان ما به همت مدیر کل محترم حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ریاست محترم دانشگاه منابع طبیعی شهید گمنامی که بوی یاس کبود فاطمی می داد  با حضور گرم و صمیمی مردم شهید پرور و دانشجویان بصیر و ولایت مدار شهرستان گرگان در بهترین نقطه از پردیس دانشگاه منابع طبیعی دفن شد با این اقدام به جا و شایسته عطر و بوی فاطمی بیشتر شمیم  حانمان را نوازش داد و ما را به غربت کوچه های بنی هاشم برد

همچنین با خبر شدیم که مسئولین استانی اقدام به ساخت پارک موزه ی دفاع مقدس در تپه ی نور اشهدا که عطر آگین به شمیم شهدای گمنامی است که سال های قبل در آنجا دفن شده بودن تا با این کار این شهدا که سالها در گمنامی و بی نشانی بودند از آن غربت در بیایند و با احداث تپه ی نورالشهدا جمع کثیری از علاقه مندان را به آنجا بکشانند .

جا دارد که از تلاش مجدانه و خیرخواهانه آن عزیزانی که پیگیر ساخت این موزه می باشند تشکر کرده و حمایت قاطع خود را از مسئولین امر اعلام داریم .

امید است تلاش این عزیزان مورد رضای حق قرار گیرد .  

التماس دعا

محمد بهشتی بازدید : 187 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

استاد شهید مرتضی مطهری

تا آنجا كه من از تحولات  روحى خودم به ياد دارم از سن سيزده سالگى اين دغدغه در من پيدا شد و حساسيت  عجيبى نسبت  به مسائل مربوط به خدا پيدا كرده بودم . پرسشها - البته متناسب  با سطح فكرى آن دوره - يكى پس از ديگرى بر انديشه ام هجوم مى آورد . در سالهاى اول مهاجرت  به قم كه هنوز از مقدمات  عربى فارغ نشده بودم , چنان در اين انديشه ها غرق بودم كه شديدا ميل به (( تنهايى )) در من پديد آمده بود . وجود هم حجره را تحمل نمى كردم و حجره فوقانى عالى را به نيم حجره اى دخمه مانند تبديل كردم كه تنها با انديشه هاى خودم بسر برم . در آن وقت  نمى خواستم در ساعات فراغت  از درس و مباحثه به موضوع ديگرى بينديشم , و در واقع , انديشه در هر موضوع ديگر را پيش از آنكه مشكلاتم در اين مسائل حل گردد , بيهوده و اتلاف  وقت  مى شمردم . مقدمات  عربى و يا فقهى و اصولى و منطقى را از آن جهت  مى آموختم كه تدريجا آماده بررسى انديشه فيلسوفان بزرگ  در اين مسأله بشوم ..................

محمد بهشتی بازدید : 201 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

نگارش یافته توسط روابط عمومي   
16 ارديبهشت 1391 ساعت 07:47

روابط عمومی فرمانداری بافتفرماندار بافت:رسالت فعلی دانش آموزان و فرهنگیان برای گسترش و فرهنگ ساز ی شعار امسال مقام معظم رهبری در خانواده ها  می باشد.

با حضور فرماندار بافت ،امام جمعه و جمعی از مسئولین مسئولین سالروز شهادت معلم و استاد شهید مرتضی مطهری در دبیرستان دخترانه مطهری گرامی داشته شد . در این مراسم حجه الاسلام ابراهیمی امام جمعه بافت ضمن برشمردن فضائل اخلاقی استاد مطهری ،ایشان را نمادی از اخلاق و الگویی ازز تهذیب و تربیت برشمرد و افزود:دبیران ،دانش آموزان و هر کس در نقش مربی و متربی در جامعه حضور دارد بایستی زندگی نامه و حکایات و روایات ایشان را سر لوحه حرکتها و برنامه های خویش قرار دهند و در تمام مراحل از این الگوی تمام عیار درس آموزی نمایند . آقای ایوبی مدیر آموزش و پرورش بافت نیز از معلمان به عنوان راهنمای موفق و موثر در نقش پذیری دانش آموزان نام برد و بیان داشت :فرهنگیان در کشور ما بی نظیرترین و کم توقع ترین افراد از لحاظ کاری و فعالیتهای تربیتی هستند. آقای بهروز فرماندار بافت نیز در جمع دانش اموزان و فرهنگیان با بیان فضائل شهید مرتضی مطهری ،رسالت فعلی دانش آموزان و فرهنگیان را برای گسترش و فرهنگ ساز ی شعار امسال مقام معظم رهبری در خانواده ها خواند .وی استفاده از کالاهای ایرانی را در خانواده ها و ترویج این فرهنگ را خواستار شد .
در این مراسم  از معلمان با اهداء لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد .

محمد بهشتی بازدید : 270 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
محمد عطریانفر از حال و روز قاتل استاد مرتضی مطهری در روزهای بازداشت در زندان روایت می کند که "قاتل مطهری به نقطه ای از انفعال رسیده بود که تقاضای قصاص داشت.من شنیدم که آن فرد ضجه می زده و می خواسته زودتر به قصاص عملش برسد و معتقد بوده این تنها راه پاک شدن اوست.حتی من شنیده ام که همسر آقای مطهری تحت تاثیر این فضا ها ،شبی که می خواستند قاتل آقای مطهری را اعدام کنند متاثر بودند و می گفتند من به سهم خودم از حقم می گذرم و رضایت می دهم اما مطهری فقط متعلق به من نبوده است"

با چنین ذهنیتی برای گفت و گو با همسر شهید مطهری در آستانه سالروز ترور استاد راهی منزل ایشان شدم.اعظم (عالیه )روحانی ،همسر شهید مرتضی مطهری در سن 71 سالگی همچنان میزبان مهمانانی است که برای گرامی داشت سالروز شهادت استاد راهی خانه او می شوند.زنی خوش رو و مهربان که با تمام خستگی ..................
محمد بهشتی بازدید : 176 سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

مسوولان ارشد وزارت علوم با خانواده شهید مطهری دیدار كردند

تهران - تعدادی از مسوولان ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت گرامیداشت مقام استاد و معلم با خانواده شهید مرتضی مطهری دیدار كردند.

1391/02/19 - 13:04

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز چهارشنبه وزارت علوم، هم زمان با چهارمین روز از هفته آموزش و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، هیاتی متشكل از 'محمود ملاباشی' معاون وزیرعلوم و رئیس سازمان امور دانشجویان كشور، ' سید جواد ساداتی نژاد' معاون حقوقی و امور مجلس، 'حسینعلی علیخانی' مشاور وزیر و مدیركل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با حضور در منزل استاد شهید مطهری با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفتگو كردند.

ملاباشی در سخنانی با بیان اینكه دیدار با خانواده استاد شهید مطهری برای ما كسب فیض و یادآور سرمایه های انقلاب است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با وجود افرادی همچون استاد مطهری شكل گرفت و همانطور كه امام راحل فرمودند «مطهری ستون خیمه من بود» نقش ایشان در بیداری دانشگاها روز به روز آشكارتر می شود.

معاون وزیر علوم افزود: امروزه اقتدار علمی كشور به واسطه بركت خون شهیدانی همچون استاد مطهری است و شهادت این شهیدان و بالندگی خونشان به خصوص در جامعه علمی كشور ما را سربلند كرده و انشاالله با تغییراتی كه در متون و سرفصل های علوم انسانی در حال انجام است بتوانیم جامعه علمی را كه در آن امثال شهید مطهری را پرورش داده بودند ایجاد كنیم.

همچنین در این دیدار همسر شهید مطهری با بیان خاطراتی از روش زندگی و نحوه تدریس و تكریم ایشان ، یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی داشت.

محمد بهشتی بازدید : 5738 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر – صوتی + تصویری

 

yad emam hadadian دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری

 

 

امروز برای شما عزیزان به مناسبت هفته دفاع مقدس کلیپ صوتی و تصویری آهنگ یاد امام و شهدا با صدای حاج سعید حدادیان رو به مناسبت هفته دفاع مقدس گذاشتم. این کلیپ تصویری را حدادیان و پسرش در حضور رهبر معظم انقلاب خوانده اند. جمع کثیری از مسئولین هم هستند .این شاید یکی از مداحی هایی باشد که بسیاری از ایرانیان حفظش هستند . امیدواریم از نوحه زیبا لذت ببرید. شما هم اکنون می توانید این کلیپ بسیار زیبا را از سایت یاد امام و شهدا دریافت نمایید.

 

دانلود  “یاد امام و شهدا دلا رو می بره کرببلا در ادامه

 

note209 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری فرمت: ۳gp

chart pie246 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری حجم: ۴.۵ مگا بایت

down284 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری دانلود: دانلود مستقیم کلیپ تصویری

 

note209 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری فرمت: MP3

chart pie246 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری حجم: ۱.۲ مگا بایت

down284 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری دانلود: دانلود مستقیم مداحی صوتی

lock194 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری رمز: www.yasdl.com

source202 دانلود کلیپ مداحی یاد امام و شهدا حدادیان در حضور رهبر   صوتی + تصویری منبع: یاس دانلود

 

محمد بهشتی بازدید : 222 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
'خاطرات 'اثری در مورد شهید مطهری بزودی به نمایشگاه كتاب می آید تهران - قائم مقام انتشارات صدرا از عرضه كتاب ' خاطرات ' اثری در مورد استاد شهید مرتضی مطهری نوشته علی حجتی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران خبر داد. 'محمد كوكب' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در مورد آثار عرضه شده استاد شهید مطهری در نمایشگاه كتاب تهران افزود : امسال 95 اثر از آثار این شهید در این انتشارات در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است . وی ادامه داد: علاوه بر این آثار، 20 عنوان كتاب نیز در مورد استاد مطهری است كه نویسندگان دیگر آن را به رشته تحریر در آورده و انتشارات صدرا آن را چاپ و عرضه كرده است . قائم مقام انتشارات صدرا در مورد آثار چاپ اولی در نمایشگاه امسال گفت: كتابهای زن و مسایل قضایی و سیاسی، هدف زندگی از جمله این آثار است، اثر دیگری با عنوان خاطرات نوشته 'علی حجتی 'نیز ظرف روزهای آتی در این غرفه در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. كوكب آثار چاپ شده برای قشر نوجوان را تنها كتابهای داستان راستان ، ده گفتار وبیست گفتار عنوان كرد و ادامه داد : این آثار چندین نوبت و در شمارگان بالا تجدید چاپ شده اند. وی استقبال از آثار شهید مطهری در طول سال و نمایشگاه را خوب توصیف كرد و افزود : برخی از این آثار در شمارگان بالا منتشر شده و همزمان با سالگرد شهادت استاد میزان مخاطان از آثار بی نظیر است. * تمامی آثار شهید مطهری به دیگر زبانها ترجمه خواهد شد وی درمورد ترجمه آثار استاد مطهری به دیگر زبانها و اینكه چه عناوینی تا كنون ترجمه شده است به خبرنگار ایرنا توضیح داد: از میان این آثار مساله حجاب ، اسلام و نیازهای زنان ، انسان كامل، تعلیم و تربیت به برخی زبانها همچون انگلیسی ، عربی و اردو ترجمه شده است . كوكب ادامه داد: قرار است بنیاد فرهنگی شهید مطهری تمامی آثار استاد را به دیگر زبانها به ویژه اسپانیایی ترجمه كند. بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران تا 23 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.
محمد بهشتی بازدید : 169 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
نسخه جديد پايگاه جامع استاد شهيد مطهری در فضای مجازی عرضه شد گروه فضای مجازی: نسخه جديد پايگاه جامع استاد شهيد مرتضی مطهری با بهره‌گيری از سامانه مديريت محتوا و گرافيك جديد در فضای مجازی عرضه شد. «علی مطلّبی»، مدير پايگاه جامع اطلاع‌رسانی شهيد مطهری، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: با توجه به نقش علما و مراجع در هدايت و بسط انديشه‌های ناب اسلام در جامعه تا ساليان متمادی و ره‌گشا بودن نصايح و آموزه‌های آنان، پايگاه علمی شهيد مطهری سعی كرده است تا اين ديدگاه‌ها را به كاربران اينترنتی انتقال دهد. وی در ادامه به راه‌اندازی نسخه جديد پايگاه جامع استاد شهيد مرتضی مطهری توسط مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی اشاره كرد و افزود: اين مركز از سه سال پيش طرح راه‌‌اندازی جامع‌ترين پايگاه اطلاع‌رسانی استاد شهيد مطهری را با هدف انتقال انديشه‌های آن شهيد در دستور كار خود قرار داد كه بحمدالله هم‌اكنون شاهد آغاز به كار نسخه جديد اين پايگاه با قابليت‌های ويژه هستيم. مطلّبی تصريح كرد: استاد مطهری يكی از نظريه‌پرداز‌های برجسته انقلاب است؛ اين فيلسوف توانست بخشی از ديدگاه‌های خود را در قالب مقاله، سخنرانی و كتاب برای استفاده هر چه بيشتر جوانان مهيا كند. مدير پايگاه جامع اطلاع‌رسانی شهيد مطهری بخش‌های مختلف اين پايگاه را نيز برشمرد و اظهار كرد: دانشنامه، مقالات، كتابخانه، پايان‌نامه، مراكز، شخصيت‌ها، نگارخانه و ويژه‌نامه از جمله ديگر بخش‌های اين پايگاه جامعه علمی هستند. وی همچنين به بخش كتابخانه اين پايگاه اشاره و تأكيد كرد: همه كتب شهيد مطهری كه تا به حال به چاپ رسيده‌اند در اين بخش ارائه شده‌اند؛ همچنين در بخش مقالات بيش از ششصد مقاله و در بخش پايان‌نامه بيش از شصت چكيده پايان‌نامه پيرامون افكار شهيد مطهری ارائه شده است. مطلبی ادامه داد: بخش انجمن، از بخش‌های فعال اين پايگاه است و كاربران موضوعات مختلفی را به بحث می‌گذارند و پس از بازخوانی كتب شهيد مطهری، پرسش‌ها و دغدغه‌های فكری خود را مطرح و يا در پاسخ‌گويی به ديگر كاربران شركت می‌كنند. برای مشاهده سايت اينجا كليك كنيد!
محمد بهشتی بازدید : 190 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شهيد مطهري آگاهي عميقي از مشكلات فكري جامعه داشت عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با بيان اينكه شهيد مطهري، آگاهي عميق و همه‌جانبه‌اي نسبت به مشكلات فكري موجود در جامعه داشت، گفت: استاد مطهري همواره راه‌حل‌هاي متناسب با اقتضائات موجود علمي و فكري جامعه ارائه مي داد. دكتر شريف لك زايي عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد انديشه هاي شهيد مطهري گفت: شهيد مطهري آگاهي عميق و همه‌جانبه‌اي نسبت به مشكلات فكري موجود داشت، يعني متفكري بود كه به دنبال پاسخگويي به مشكلات جامعه بود و هم مشكلات را از نزديك و اصولي مي‌شناخت و مي‌دانست كه بايد به چه چيزي پاسخ داده شود. نويسنده كتاب "آزادي و دانش" در ادامه سخنانش اظهار داشت: يكي از ويژگيهاي استاد اين بود كه راه‌حل‌هاي متناسب با اقتضائات موجود علمي و فكري جامعه ارائه مي داد. شهيد مطهري متفكري است كه هم به مشكلات آگاه بود و هم راه‌حل‌هاي جامعي براي اين مسائل و مشكلات داشت. اين محقق و نويسنده كشورمان افزود: گستره بحث‌هايي هم كه استاد مطهري داشت متنوع بود كه نشان مي‌دهد او با توجه به دغدغه و حوزه فكري و علائق و آشنايي با مشكلات توانسته ايده‌ها و پاسخ‌هاي جديدي را به مسائل و نيازهاي معاصر ارائه دهد. وي در مورد تأثيرگذاري شهيد مطهري و ديگر شاگردان حضرت امام (ره) و علامه طباطبايي بيان كرد: اين شخصيت‌ها ابتدا درون خودشان را پرورش دادند و تقوايي در رفتار و كردار خود حاكم كردند. همچنين مي‌توان گفت آزادگي و آزادانديشي اين شخصيت‌ها هم خيلي تأثيرگذار بوده است. نويسنده كتاب "بررسي تطبيقي نظريه‌هاي ولايت فقيه" در ادامه سخنانش تصريح كرد: يكي از شيوه‌هايي كه شهيد مطهري داشته، مواجهه چهره به چهره با مخاطب بوده است. حضور و مواجهه ايشان با طيف دانشجو و حضور در كلاس‌هاي درس و سخنراني‌هاي عمومي كه داشتند يكي از شيوه‌هاي ايشان بود كه آموزه‌هاي ديني را به نسل نو منتقل كند. لكزايي بيان كرد: مطهري درصدد اين بود كه خلأيي را از جامعه برطرف كند و پرسشي را پاسخ دهد و راه‌حلي را پيش پا بگذارد و برايش مهم نبود كه اين مشكل در چه حوزه اي باشد.

محمد بهشتی بازدید : 222 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
دوستان عزیز میتونید این متون رو چاپ کنید و همراه یک دسته گل ، به معلم ، دبیر ، یا استاد خود تقدیم کنید

لطفا تقاضای نمره نکنید !!!



محمد بهشتی بازدید : 182 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



جهاد فرهنگي شهيد مطهري در سه جبهه الحاد، التقاط و تحجر
  استاد شهيد مرتضي مطهري متفكر و انديشمندي بود كه امام خميني(ره) همه آثار او را بدون استثنا مفيد و قابل استفاده اعلام كردند. در سالگرد شهادت اين متفكر شهيد، نگاهي كوتاه به تلاشهاي انديشمندانه او در عرصه مبارزه با الحاد و التقاط و تحجر داريم.


محمد بهشتی بازدید : 177 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


اس ام اس و پیامک روز معلم - www.radsms.com

یک پدر بخشنده آب و گل است / یک پدر روشنگر جان و دل است

لیک اگر پرسی کدامین برترین / آنکه دین آموزد و علم یقین

روز و هفته معلم بر همه ی معلمان مبارک باد .

.

.

.

از پدر گر قالب تن یافتیم / از معلم جان روشن یافتیم

ای معلم چون کنم توصیف تو / چون خدا مشکل توان تعریف تو

.

.

.

اگر داری تو عقل و دانش وهوش / معلم هر چه می گوید بکن گوش !

معلم چون پدر والا مقام است معلم مستحق احترام است

معلم را مرنجان هرگز از خویش / مزن با حرف بی جا بر دلش نیش !

.

.

.

چه کسی هر دو لبم را به الف باز نمود

چه کسی جامه تقوا به تنم ساز نمود

ای معـلم کـه تـو را دانـش بسیـار بـوَد

جان شاگرد بـه فدایت که سزاوار بوَد . . .

.

.

.

اندیشه ام از تو سبز و آباد شده / از جهل وغم این فکرتم آزاد شده

در مکتب پاک و شاد استاد ببین / غم رفته زجانم ودلم شاد شده . . .

هفته معلم گرامی باد

.

.

.

در مکتب تو همیشه شاگردم من / دور از رخ تو همیشه پر دردم من

در فصل بهار و روز استاد ببین / بی نور معلم این چنین زردم من . . .

.

.

.

آموزش عشقم از همین مکتب توست

اندوخته ی سوادم از این لب توست

گفتم که مریضم و بیا بستر من

چون عامل دردم این غم و این تب توست

.

.

.

با این گچ عشق تخته ی جانم زن

خطّی ز کلام خود به ایمانم زن

صد درس در این کلاست آموخته ام

یک درس ز عشق جان ویرانم زن

محمد بهشتی بازدید : 244 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بررسي آرا و انديشه‌هاي علامه شهيد مرتضي مطهري و تاثير آن در شكل‌گيري مباني فكري انقلاب اسلامي‌و همچنين تجليل از شخصيت كم نظير ايشان، هم مورد نياز جوامع اسلامي‌و هم اداي بخشي از وظيفه حق شناسي نسبت به انديشمندان و فرزانگان انقلاب اسلامي ‌است. در اين نوشتار كه به مناسبت 12 ارديبهشت، سالروز بزرگداشت ايشان نگاشته شده است، به ديدگاه‌ها و نظرات رهبر معظم انقلاب پيرامون ايشان مي‌پردازيم.

در اين نوشتار كه مبتني بر نظريات رهبر معظم انقلاب پيرامون استاد است، با رويكردي متفاوت و از منظري موضوعي به اين بحث مي‌پردازيم. از اين رو مي‌توان نظرات رهبري را درباره ايشان به اقسام گوناگوني تقسيم كرد كه عبارتند از: ابعاد فردي، اخلاقي، سياسي و اعتقادي كه در اين نوشتار به آنها پرداخته مي‌شود.
محمد بهشتی بازدید : 394 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


- نظر شهید مطهری در مورد بدقدمی انسانها

این چیزی که هنوز هم در میان ما مسلمانها معمول است، می گوییم فلان کس آدم بدقدمی است، فلان عروس از روزی که در فلان خانه آمده قدم بدی داشته، مال این خانواده رفته یا افراد خانواده مریض شده اند یا پدربزرگ خانواده مرده، پس او قدم بدی داشته است اینها، مسلماً افکار ضد اسلامی است.

شهید مطهری

مجموعه آثار، ج27، ص650


محمد بهشتی بازدید : 190 پنجشنبه 14 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

اس ام اس و پیامک روز معلم

یاد و خاطره قافله سالار معلمان شهید

فیلسوف فرزانه آیت الله مرتضی مطهری (ره) و روز معلم گرامی و جاودانه باد

.

.

.

عارفان علـم عاشـق می شوند / بهـترین مردم معلـم می شـوند

عشق با دانش متمم می شود / هر که عاشق شد معلم می شود

روز معلم مبارک باد

.

.

.

معلم را بخش کردم اولش محبت آخرش محبت .

خدا تو را می خواست و انتخاب حق خدا بود .

دانای عشق روزت مبارک

.

.

.

سپاسگزار معلمی هستم که اندیشیدن را به من آموخت ، نه اندیشه ها را . . .

.

.

.

از پدر گر قالب تن یافتیم / از معلم جان روشن یافتیم

استاد و معلم عزیز ، هر روزت مبارک

.

.

.


محمد بهشتی بازدید : 972 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



تاریخ ایرانی: متن زیر بخشی از گفت‌وگویی مفصل با آیت‌الله مرتضی مطهری است که سال ۱۳۵۸ توسط دکتر عبدالکریم سروش برای صدا و سیمای انقلاب تهیه شده است. سروش در برنامه‌ای که آن سال‌ها برای تلویزیون تهیه می‌کرد، با چهره‌هایی که ایدئولوگ جمهوری اسلامی محسوب می‌شدند به گفت‌وگو می‌نشست و از آنان درباره ماهیت آنچه در ذهن انقلابیون می‌گذشت، می‌پرسید. روابط اجتماعی انسان‌ها، ماتریالیسم تاریخی، مفهوم انقلاب اسلامی و ریشه‌های عقیدتی و ایدئولوژیک آن از جمله مباحثی است که در گفت‌وگوی سروش با مطهری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. متن این گفت‌وگو پیش از این در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی» به چاپ رسیده است.

دکتر سروش: در اطراف جمهوری اسلامی، سوالات گوناگون و بسیاری مطرح‏ شده که پاره‌ای از آن‌ها در مطبوعات هم درج گردیده است. در گفت‌وگوهایی که‏ با جناب آقای مطهری داشتیم پاره‌ای از مهم‌ترین این سوالات با ایشان در میان گذاشته شده‌اند از جمله مسائلی که در جلسات گذشته مطرح شد، یکی این‏ بود که آیا جمهوری اسلامی، با دمکراسی منافات دارد یا ندارد؟ و آیا قیدی بر جمهوری اسلامی زدن، آن‌ را از دمکراتیک بودن باز نمی‌‏دارد؟ در جلسه‏ حاضر سوال‌های دیگری را که در خصوص جمهوری اسلامی مطرح هستند، با ایشان به بحث خواهیم گذاشت. سوال دیگری که تا حد ...............
محمد بهشتی بازدید : 218 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
غم فراق و فقدان آموزگار فرهیخته انقلاب، روشنفكر متعهد، استاد شهید مطهری ۲۷ ساله شد.
استاد شهید مرتضی مطهری از برجسته ترین و عالی ترین نخبه های فكری حوزه علمیه قم و نهضت اسلامی ایران بود. او فردی مورد اعتماد امام راحل و از تئوریسین های تراز اول انقلاب اسلامی بود كه متأسفانه در اولین بهار انقلاب از بوستان پرطراوت انقلاب چیده شد.
درحالی كه انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید استاد مطهری در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ مظلومانه به شهادت رسید. بدین ترتیب استاد در كمتر از سه ماه در دوران حیات نظام مقدس اسلامی حضور داشتند در طول این مدت علاوه بر فعالیت های گسترده ای كه به انجام می رساندند تعدادی مقاله و سخنرانی درباره انقلاب اسلامی و موضوعات اساسی پیرامون آن عرضه كردند.
پس اردیبهشت ماه هر سال، همه اهل فرهنگ و دین و قلم و بیان را یادآور مردی می سازد كه حضورش بركت بود، و قلمش انعكاس دانایی و بیانش فریاد آگاهی و شاید بتوان همه حیات او را در دو ساحت آموختن و آموزاندن خلاصه كرد از این رو بهتر كه او را شهید عرصه علم و معرفت و تفكر و اندیشه و آگاهی و دانایی نامید. در اردیبهشت ۵۸ صاحب فضیلتی را از دست دادیم كه امیر عارف جماران او را فرزند عزیز و حاصل عمر خویش توصیف كردند كه پشتوانه ای برای حوزه های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و كشور بود.
استادی كه دعوت و ارشاد و مبارزه با تحریف ها و بدعت ها را اولین مسئولیتی می دانست كه در دوره خاتمیت پیامبران به عالمان، انتقال یافته و خود نیز سنگربانی متعهد برای این جایگاه بود.
دیروز شیوه دشمن در برخورد با رهبران و مغزهای متفكر انقلاب اسلامی، از میان برداشتن شخص او بود و امروز شیوه دشمن در برخورد با مغزهای متفكر انقلاب اسلامی از میان بردن یاد و نام و خاطره آنهاست. دشمن باید بگوید و بنویسد كه:
.............






محمد بهشتی بازدید : 223 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


بزرگداشت شهیدمطهری و مقابله با اندیشه‎های فیلسوفان غربی به ویژه لیدمن

دین - برنامه‌های اجرایی سی و سومین بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری امسال قرار است با هدف پاسخ گویی به اندیشه های فیلسوفان غربی به ویژه لیدمن برگزار شود. این برنامه ها امروز طی نشستی در بنیاد علمی فرهنگی شهید مرتضی مطهری توسط محمد جعفری جلوه قائم مقام مدیرعامل این بنیاد و رئیس ستاد بزرگداشت 33مین سالگشت شهادت علامه شهید مطهری اعلام شد.

به گزارش خبرآنلاین جعفری جلوه برنامه‌های بزرگداشت سی‌و سومین سالگرد شهادت این معلم متفکر را تشریح کرد که بر اساس آن برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی با عنوان آیینه مطهر ، آغاز نگارش داستان زندگی معلم شهید ، برگزاری جلسات نقد و بررسی اندیشه‌های شهید مطهری در 30 استان توسط 750 کانون بسیج دانشجویی ، راه‌اندازی 50 کرسی آزاداندیشی در سراسر کشور ، برگزاری همایش و نشست‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علمیه ، برگزاری 100 همایش در 100 دانشگاه کشور با موضوعات بیداری اسلامی و اقتصاد اسلامی و دیگر موضوعات دیدار .........

محمد بهشتی بازدید : 180 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
شهادت استاد


بسم الله الرحمن الرحیم
نوشتاری که در پیش روی دارید معرفی بسیار کوتاه و اجمالی از گروهی است که به شهادت رساندن فرزندانی از اسلام ، همچون شهید بزرگوار مطهری را انجام داده است.
البته مقصود نگارنده نقد فکری و علل انحرافات و ... این گروه نبوده و حتی در بسیاری از موارد از ذکر جوابهایی که به ذهن نویسنده رسیده خودداری شده و به ذکر نقل قول از خود گروه اکتفا شده است. بلکه غرض آن بوده تا شروعی باشد که صاحبنظران در این امر به نقد این گروهک و بلکه تمامی گروههایی که چه از ناحیه شرق یا غرب تغذیه شده و می شوند بپردازند.
گروههایی که علیه نظام جمهوری اسلامی دست به مخالفت زده و احیانا در مقابل آن ایستادند. نظامی که رهرو شخصیتی است که درطول خلافتش در راه پیاده کردن عدالت با انواع دسیسه ها و توطئه ها و ... روبرو بود و در نهایت توسط همین قشر ترور شد و به شهادت رسید.
همچنانکه با شهادت حضرت علی (ع) نتوانستند راه آنحضرت را سد نمایند، اینان نیز نخواهند توانست با این توطئه ها مانع رشد و تکامل این انقلاب اینان نیز نخواهد توانست با این توطئه ها مانع رشد و تکامل این انقلاب شوند، بلکه این شهادت هاست که نهال انقلاب را بارورتر نموده و باعث شکوفایی هر چه بیشتر آن می گردد.
بهر حال امید است این انتقلاب زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) گشته و با ظهور آنحضرت به دست صاحب اصلی آن برسد ان شاء الله.
از جنایات این گروه از جمله به شهادت رساندن استاد مطهری بوده است شهیدی که امام خمینی (ره) در شهادتش به سوگ نشست

محمد بهشتی بازدید : 213 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
محمد بهشتی بازدید : 373 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (1)
لینکهای دانلود بصورت مستقیم هستند پس برای دانلود روی کتاب مورد نظر راست کلیک کرده و Save Target As را بزنید.

 اخلاق جنسی  

 استاد مطهری و روشن فکران 
 
اسلام و مقتضیات زمان 1  
 
اسلام و مقتضیات زمان 2  
 
آشنایی با علوم اسلامی 1  
 
آشنایی با علوم اسلامی 2  
 
آشنایی با علوم اسلامی 3  
 
آشنایی با قرآن 3  
 
آشنایی با قرآن 4  
 
آشنایی با قرآن 5  
 
آشنایی با قرآن 6  
 
آشنایی با قرآن 7  
 
آشنایی با قرآن 8  
 
اصول فلسفه و روش رئالیسم 1  
 
امامت و رهبری  
 
امدادهای غیبی در زندگی بشر  
 
انسان در قرآن  
 
انسان کامل  
 
انسان و ایمان  
 
انسان و سرنوشت  
 
بیست گفتار  
 
پیامبر امی  
 
پیرامون انقلاب اسلامی  
 
پیرامون جمهوری اسلامی  
 
تعلیم و تربیت در اسلام  
 
تکامل اجتماعی انسان  
 
توحید  
 
جاذبه و دافعه علی  
 
جامعه و تاریخ  
 
جهاد  
 
حهان بینی توحیدی  
 
حرکت و زمان در فلسفه اسلامی1  
 
حرکت و زمان در فلسفه اسلامی2  
 
حق و باطل  
 
حکمتها و اندرزها  
 
حماسه حسینی 1  
 
حماسه حسینی 2  
 
حماسه حسینی 3  
 
خاتمیت  
 
ختم نبوت  
 
خدمات متقابل اسلام و ایران  
 
داستان راستان 1  
 
داستان راستان 2  
 
درسهای الهیات شفا1  
 
درسهای الهیات شفا2  
 
ده گفتار  
 
زندگی جاوید یا حیات اخروی  
 
سیری در سیره ائمه اطهار  
 
سیری در سیره نبوی  
 
سیری در نهج البلاغه  
 
شرح منظومه1  
 
شرح منظومه2  
 
شش مقاله(الغدیر و...)  
 
عدل الهی  
 
علل گرایش به مادیگری  
 
فطرت  
 
فلسفه اخلاق  
 
فلسفه تاریخ 1  
 
فلسفه تاریخ 2  
 
قیام و انقلاب مهدی  
 
گفتار های معنوی  
 
مسئله حجاب  
 
مسئله ربا  
 
مسئله شناخت  
 
معاد  
 
نبوت  
 
نظام حقوق زن در اسلام  
 
نظری به نظام اقتصادی اسلام  
 
نقدی بر مارکسیسم  
 
نهضتهای اسلام در صد سال اخیر  
 
وحی و نبوت  
 
ولائها و ولایتها

محمد بهشتی بازدید : 362 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

                  

   

   عنوان تصویر : تیزر چگونگی شهادت

بزرگان در مورد شهید مطهری                                                    
دانلود فایل(حجم : 1.07 MB)

                                                 

                 

 عنوان تصویر : سخنرانی آیت الله خامنه ای در بهشت زهرا در مورد شهید مطهری
    دانلود فایل(حجم : 9.94 MB)



                                                                


عنوان تصویر : سخنرانی امام خمینی در بهشت زهرا

در مورد شهید مطهری
دانلود فایل(حجم : 11.04 MB)


     


عنوان تصویر : سخنرانی علامه طباطبائی در مورد شهید مطهری
دانلود فایل(حجم : 1.74 MB)




محمد بهشتی بازدید : 207 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

  آیت‌الله مقتدایی؛
ویژگی‌های شهید مطهری در کمتر شخصیتی وجود دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه و ارزش آثار و اندیشه‌های شهید مطهری، خواستار معرفی شایسته شخصیت و اندیشه‌های آن شهید به ویژه در عرصه بین‌المللی شد. 



به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، دیروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهید مطهری، به ویژگی‌های این استاد شهید اشاره کرد و گفت: شهید مطهری ویژگی‌هایی داشتند که در کمتر شخصیتی وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: شهید مطهری تابع وظیفه بود و در هر لحظه و هر زمان فکر می‌کردند که وظیفه چیست، همان را انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: ‌شهید مطهری زمانی که در قم بودند از مدرسین بنام و برجسته حوزه علمیه محسوب می‌‌شدند و اگر در قم می‌ماندند و تدریس را ادامه می‌دادند، مرجع تقلیدی جهانی می‌شد.
...........


محمد بهشتی بازدید : 218 یکشنبه 10 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

 

اگر اجازه بدید من هم چند خاطره از زبان دیگران درمورد شهید مطهری نقل کنم.
در سال 1331 دانشکده الهیات دانشگاه تهران ، تصمیم گرفت تعدادی مدرس از میان طلبه ها و روحانیان به صورت حق التدریس به کار بگیرد . تعداد زیادی از طلبه ها برای امتحان ورودی ثبت نام کردند ، اما دوستان و آشنایان مرتضی هر چه به او اصرار کردند ، نپذیرفت . در آخرین روز فهمید برادرش نام او را هم نوشته است وباید در آزمون شرکت کند . سپس شرکت کرد . امتحانات هشت روز طول کشید . سوالات بسیار سخت بودند . اما در میان ورقه های سیصد و چهار نفر داوطلب ، تنها ورقه یک نفر بود که استادان را سخت به حیرت انداخت و او کسی جز مرتضی مطهری نبود !سرانجام نوبت امتحان شفاهی و مصاحبه حضوری با پذیرفته شدگان رسید . آن روز هر سه استاد برجسته دانشکده در اتاقشان برای ورود مرتضی مطهری لحظه شماری می کردند . وقتی که او آمد ، همه بلند شدند . استاد فلسفه پنهان نکرد و گفت : « اقای مطهری ، امتحانات کتبی تو همه ما را شگفت زده کرده ......

محمد بهشتی بازدید : 188 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (1)



 1.زندگی‌نامه 
۱.۱ کودکی و نوجوانی
۱.۲ جوانی و تحصیلات
۱.۳ مهاجرت به تهران
۱.۴ مرگ
۲ فعالیت‌های سیاسی
۳ فعالیت‌های علمی-فرهنگی
۴ تبلیغ برای آوارگان فلسطینی
۵ مبارزه با التقاط
۶ ارتباط با خمینی و انقلاب
۷ اندیشه‌شناسی
۷.۱ فطری بودن اسلام
۷.۲ مطهری و فلسفه
۷.۳ نقد مارکسیسم
۷.۴ علل عقب‌ماندگی مسلمانان
۷.۵ ولایت‌فقیه
۷.۶ آسیب‌شناسی روحانیت
۷.۷ مطهری و شریعتی
۷.۸ رسوم ملی ایرانی
۷.۹ شعر بنی‌آدم
۸ کتاب‌شناسی
۹ یادبود
۱۰ پانویس
۱۱ منابع
۱۲ پیوند به بیرون



زندگی‌نامه
کودکی و نوجوانی

مطهری در ۱۳ بهمن ۱۲۹۸ در فریمان از توابع مشهد در خانواده‌ای روحانی با اصالت هراتی [۵] متولد شد. در کودکی برای فراگیری دروس ابتدایی به مکتبخانه رفت. در سن دوازده سالگی به حوزه علمیه مشهد رفت و به تحصیل مقدمات علوم اسلامی همت گماشت. در این دوران انديشه‌هاي‌ مربوط‌ به‌ خداشناسی سخت‌ او را به‌ خود ...............

محمد بهشتی بازدید : 354 چهارشنبه 30 فروردین 1391 نظرات (1)




*سخنراني كوبنده و تاريخي امام خميني درباره شهادت استاد شهيد مرتضي مطهري:
لينك دانلود سخنراني امام پس از شهادت شهيد مطهري (۴۰۶كيلو بايت - تصويري)



وقتي عالمي درباره عالمي ديگر سخن مي‌گويد:
لينك دانلود سخنراني علامه طباطبائي درباره شهيد مطهري 
(۱.۶مگابايت-تصويري)



*اگر پیغمبر اسلام زنده می بود امروز چه می کرد؟ درباره چه مسئله ای می اندیشید؟...شعار امروز تا باید ابن باشد شمر 1400 سال پیش مرد، رفت شمر امروزت رو بشناس:
لينك دانلود سخنان شهيد مطهري درباره فلسطين (۲.۳ مگابايت - تصويري)


درباره ما
Profile Pic
با عرض سلام و خسته نباشید به دوستان عزیز. نیازی به گفتن نداره که این سایت در رابطه با شهید مطهری است. از شما بابت انتخاب این سایت متشکریم. نظر... و عضویت....(بیشتر مطالبی این وبلاگ از سایت http://motahari.ir/ گرفته شده. پس از صحت گفته ها مطمئن باشین و معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. ( شهید رجایی )
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بنظر شما سایت ما چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 44
  • کل نظرات : 14
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 45
  • بازدید سال : 160
  • بازدید کلی : 25,333
  • کدهای اختصاصی
    blogکد بازی تمرکز حواس
    A.W.Surveys - Get Paid to Review Websites!